Nissan Leaf - dinsol.dk

Nissan Leaf

Denne blog handler om den Nissan Leaf vi pt lejer hos AVIS. I starten var den lejet hos Sixt.

Tryk her for at komme til vores hjemmeside: www.dinsol.dk

Sommerferie 2014

Nissan LeafPosted by Lone Bank 28 Sep, 2014 11:28
Turen til Stubbekøbing

Årets sommerferie gik til Stubbekøbing på Falster hvor vi havde lejet et dejligt sommerhus. Huset viste sig at være bygget som helårs parcelhus så det var et rigtig dejligt hus. Næste år bliver det vist til 14-dage i stedet for blot en uge.

Turen var planlagt til at vi hjemmefra kørte til Svendborg med et lade stop hos Føtex. Herfra kørte vi til Langeland og tog færgen til Lolland. En dejlig tur hvor vi også oplevede en gammel tradition i Danmark med færger som snart ikke eksisterer længere. Fra Tårs gik turen ad landevej og senere motorvej videre til Stubbekøbing.

Fremme i sommerhuset var det jo blot at lade til næste morgen. Heldigvis var der udendørs stikkontakt i garagen så det var ikke noget problem.

Møns Klint

Søndag var det meningen at vi ville besøge Møns Klint. Afstanden til Møns Klint var lige nøjagtig på grænsen af hvad vi kunne være sikre på at nå. Derfor ringede vi til centret på klinten og forhørte os om mulighed for at låne en stikkontakt. Det var et positivt svar så det kørte vi efter. Da vi nåede frem henvendte vi os i receptionen som straks var med på at hjælpe os. De var meget fascinerede og interesserede i elbilen og fortalte at det var første gang de havde fået sådan en henvendelse.

Besøget på Møns Klint var rigtig godt oplevelsescenteret gav skygge i de varme timer og så gik turen de næsten 1000 trin ned til vandet og retur igen. Efterfulgt at en kølende is.

Knuthenborg Safaripark

Mandag kørte vi til Knuthenborg Safaripark. Her kunne vi sagtens komme frem og tilbage uden at lade yderligere og stadig have mulighed for at køre rundt i parken. Alligevel forhørte vi os om lade mulighed og fik henvist en el stander som stod under nogle træer. Det var ikke første gang de havde fået henvendelser, der havde netop været 2 biler i ugerne op til.

Her er mange flotte dyre og spændende med tigere og ulve. Aberne besøgte vi i bus og de forstår da at optræde for publikum når blot de bliver fodret.

Stevns Fortet

Så gik turen til Stevns Fortet, her var så langt at vi ladede ved Udby Kro som dog ikke efterlod noget synderligt opløftende minde. Men ladet fik vi da så turen gik videre.

Stevns Fortet er Danmarks forpost mod øst i den Kolde krig. Rundvisningen i de kolde gange 14 m under jordoverfladen var et dejligt afbræk i sommervarmen. Bestemt et besøg værd. Udstillingen af Hawk missiler, kanoner, kampvogne og andet militært udsyr kan nok få små drenge øjne til at funkle.

Efter fortet kørte vi til fyret her var udsigten lige så god og parkeringsmulighederne gratis i forhold til Stevns klint hvor der afkræves parkerings afgift.

Marienlyst/Gedser

En aftentur kom til at gå fra Stubbekøbing mod øst af små veje til Marienlyst og videre syd på til Gedser. Det blev en rigtig biltur hvor vi kun lige var ude af bilen ved stranden i Marienlyst, men det blæste lidt koldt så det blev ved kigget.

Turen hjem fra Stubbekøbing gik modsat af ud turen via Tårs/Spodsbjerg – Svendborg.

Scandic Sønderborg / Citti-Park

Så måtte vi jo prøve hvor billigt vi kunne komme til Tyskland og handle ved grænsen.

Vi tog en overnatning på Scandic i Sønderborg. Her spurgte vi efter opladnings mulighed, da de standere de har fået stillet op i samarbejde med Clever er Combo2 og IEC type 2 stik som vi ikke kan bruge. De havde en stikkontakt på parkeringspladsen som vi frit kunne bruge. Næste formiddag kørte vi videre mod Tyskland. Efter at have handlet i Fakta i Harrislee kørte vi videre til Citti-Park i Flensborg.

I deres parkerings hus i stueetagen fandt vi en IEC type 2 lade stander – til fri afbenyttelse. Ved forespørgsel fik vi oplyst at pt. manglede de kort, men vi kunne låne et og derefter lade gratis. Det ville dog kræve at vi havde et lade-kabel med mennekes-stik, hvilket vi ikke havde. Så vi besluttede at med den rækkevidde vi havde tilbage, ville vi vente til Haderslev med at lade.

På hjemturen fik vi dog vores nok første/nyeste chok i forbindelse med rækkevidde feber. Vi prøvede at ændre destinationen til Kolding, men så kunne vi ikke nå frem. Og da vi så ændrede tilbage til Haderslev kunne vi heller ikke nå frem til den. Der gik lige lidt tid til vi nåede et vejskilt hvor vi kunne se at der kun var 18 km til Haderslev så det SKULLE kunne lade sig gøre med 40 km tilbage i rækkevidde.

Hjemme igen kunne vi se tilbage på en tur hvor vi havde ladet hjemmefra til ca. 24 kr. Gratis opladning i Sønderborg og en opladning til 60 kr. i Haderslev. Og hvis vi havde haft et mennekes kabel med ville vi have kunne gøre hele turen for 24 kr.

Nyt ladekabel

Hjemme igen fik vi nu undersøgt hvilket mennekes kabel vi skulle købe. Dette blev bestilt hos Clever og leveret med posten 2 dage senere.

Dette kabel er testet for om det virker hos Comwells gratis lader i Middelfart. Et besøg her giver jo altid mulighed for at drømme om en Tesla S, X eller 3 da der altid er mindst en og gerne 2 S’ere der er ved at lade.

• Comments(0)

Fill in only if you are not real

The following XHTML tags are allowed: <b>, <br/>, <em>, <i>, <strong>, <u>. CSS styles and Javascript are not permitted.